Io dico no ai titoli esca “acchiappa-click”, e voi?

CLICK1Il meccanismo del “clickbait” se lo conosci lo eviti…

Un titolo può essere accattivante per invogliare il lettore a leggere un articolo? Certo che sì.

Ma non dovrebbe essere fuorviante, perché quando non mantiene la promessa del titolo, allora il lettore si sente imbrogliato.

Trobo que el maquillatge de llocs de notícies en línia per exasperar els títols que s’utilitzaran com a esquers és incorrecte i molest,it,Per descomptat, a la xarxa funciona molt bé,it,Perquè fins que feu clic a l’enllaç no llegiu l’article,it,I de fet molts llocs adopten aquesta tècnica,it,Però la recerca de la veritat s’esperaria dels diaris,it,I entre altres coses ben escrites,it,No vinguis,it,Signories de Venghino,co,Un bon periodista hauria de tenir la mentalitat oberta i preparada per a tot,it,Ha de pensar ràpidament,it; certo sul web funziona molto bene, perché finché non si clicca il link non si legge l’articolo, e difatti molti siti adottano questa tecnica, ma dai giornali ci si aspetterebbe la ricerca della verità, e tra l’altro scritta bene.

Non “venghino, signori venghino”.

Un buon giornalista dovrebbe avere la mentalità aperta e pronta a tutto, deve pensare in maniera rapida, No ha de permetre a ningú estendre un vel davant dels seus ulls,it,Un periodista ha de saber atraure l’atenció del lector,it,En general, una frase és suficient,it,Però ha de ser la veritat,it,i les mentides no es poden publicar als seus articles,it,“El periodista té el deure fonamental de respectar la persona,it,la seva dignitat i el seu dret a la confidencialitat i mai discrimina a ningú per la seva raça,it,condició física o mental i opinions polítiques ",it,El clickbait està molt estès al món,it; un giornalista deve sapere come attirare l’attenzione del lettore, in genere basta una frase d’impatto, ma deve essere la verità, e non si possono pubblicare menzogne nei suoi articoli.

“Il giornalista ha il dovere fondamentale di rispettare la persona, la sua dignità e il suo diritto alla riservatezza e non discrimina mai nessuno per la sua razza, religione, sexe, condizione fisiche o mentali e opinioni politiche”.

Il clickbait è diffusissimo nel mondo, L’esquer sempre ha existit,it,Les revistes de xafarderies i moda han construït imperis en títols enganyosos,it,Però el que em sorprèn és que el sistema també l’utilitzen els diaris d’alt nivell,it,Fer que ClickBait sigui un hàbit pot tenir efectes negatius sobre la reputació d’un diari,it,Això no vol dir que no pugueu guanyar amb clics,it,Però no n’hi ha prou per crear contingut,it,També heu de donar -li una ànima,it,i no podeu ser superficial i aproximat,it,També cal dedicar temps,it, le riviste di gossip e di moda hanno costruito imperi sui titoli ingannevoli, ma quello che mi stupisce è che il sistema venga utilizzato anche da giornali di alto livello.

Fare del clickbait un’abitudine potrebbe avere effetti negativi sulla reputazione di una testata giornalistica.

Questo non significa che non si possa guadagnare dai click, ci mancherebbe, ma non basta creare dei contenuti, devi dargli anche un anima, e non si può essere superficiali ed approssimativi, è altresì necessario dedicare tempo, qualitat de la feina i atenció al detall,it,Per tant, dic que no als títols "excloure el clic",it,I tu,it,Dic que no als títols esquerres "Vecchiappa-Click",it,El mecanisme "clickbait" si sabeu que ho evita ...,it,Un títol pot ser captivador per atraure el lector a llegir un article,it,Per descomptat que sí,it,Però no hauria de ser enganyós,it,Perquè quan no manté la promesa del títol,it,Llavors el lector se sent enganyat,it.

Quindi io dico no ai titoli esca “acchiappa-click”, e voi?

Sempre vostra.

Silvana Scano
Pel nombre 424 – Anno X del 5/04/2023

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.